NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 13 oktober, 2013

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 13 oktober, 2013
Skrivet av: Mia Högberg skrivet 2012-08-07, 18:41
Hoppas på att åter kunna få hjälp  Just nu har jag kört fast på tre olika ställen.
 
1. Jag letar fortfarande efter början på Jonas Perssons liv. Han är född 1734 eller 1735. I dödsboken står han som död 1803 vid 69 års ålder, vilket blir 1734. Men på två olika ställen i husförhörslängder står det både 1735 och 1734. Jag skulle gärna vilja veta vems hans föräldrar är och vilket datum han är född (om möjligt) samt var han spenderade sina första år.
 
2. Jonas Perssons första fru, Bengta Abrahamsdotter ska vara född 1740. Men jag hittar inte henne någonstans alls i födelseböcker och jag har enbart hittat henne ihop med Jonas. Var, när är hon född? och vilka är hennes föräldrar? Och vart spenderade hon sina första år? Jag har hittat att hon gifter sig med Jonas 30 Januari 1763 i Berga.
 
3. Efter att Bengta dör gifter Jonas om sig med en Karin Månsdotter och enligt husförhörslängder ska det finnas en dotter vid namn Bengta född 29/9 1797. Men jag hittar ingenting om henne i någon födelsebok. Är det någon som kan hitta något som bekräftar att hon är född då? och att det är Jonas som är pappan?
 
Tack snälla snälla på förhand! Det här har gett mig huvudbry i snart en månad nu xD
 
//Mia