NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2013-03-03

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2013-03-03
Skrivet av: Heléne Fritz skrivet 2013-01-15, 17:08
Jag undrar om någon har lite upplysningar om mina fd svärföräldrar Sigurd och Cally Fredriksson. Dessvärre är båda borta och så även min fd man så jag har ingen att fråga men skulle gärna vilja veta lite mer för mina två barns skull.
Min svärfar Sigurd Valentin Fredriksson född 10/2 1925, död 20/3 1988. Han har en två år äldre bror i livet men hans föräldrar dog enligt vad jag vet i spanska sjukan när pojkarna var små och de fick växa upp hos sin mormor. Föräldrarna hette Karl och Anna Fredriksson (tror jag). Anna hade åtminstone tre systrar: Karin (som flyttade till Danmark) samt Maja och Marta. Så vitt jag vet är ingen av dessa tre längre i livet. Så jag skulle vilja ha lite info om svärfars föräldrar, hans mormor och hans mostrar.
När det gäller min svärmor Cally Ingrid Majken född 26/5 1922, död 10 /9 1996 vet jag inte vad hennes mor hette i förnamn. Hon hade varit gift med en Herrstedt och fått tre barn, Ernst, Lars och Elsa. Båda sönerna är döda, jag vet inte huruvida Elsa lever eller ej. Svärmors mor blev änka och gifte senare om sig med en Nordh och fick två flickor som är yngre än svärmor. Vet inte om de är i livet eller ej. Min svärmor föddes mellan äktenskapen, fadern lär ha varit tvilling men namnet är okänt. Hon fick namnet Herrstedt efter moderns döde man även om han dog innan svärmor föddes. Ny maken Nordh ville adopterat svärmor men det blev aldrig av. Någon som har information även om denna släkt? Tacksam för alla upplysningar.