NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2004-05-25

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2004-05-25
Skrivet av: Peter Larsson skrivet 2004-04-29, 20:34
Hej på Er!
 
Det glädje mig att Helmers (Frennings) gedigna forskning kommer till glädje. Jag har länge förundrat mig över att han under senaste decennierna kommit helt i skymundan, då han en gång i genealogivärlden var en verklig celebritet.
 
Han hade näsa för det här med släktforskning, precis som jag tror mig kunna ana att även Du har, Birte. Du har utfört flertaliga stordåd i denna äventyrsvärld. Du skriver att den late uppger Helmer Frenning som uppgiftslämnare och jag antar att Du syftar på mig. Låt mig då bara påpeka att hade så icke varit fallet så hade Du inte känt till Frennings engagemang i detta, det skriver Du själv i ett tidigare inlägg. NÄmligen att det var jag som gjorde dig uppmärksam på Frenning.  
 
Jag är för övrigt helt övertygad om att Frennings forskning och hans mycket underbyggande material existerar ock i nutidens sinnevärld. Det är troligt att den är bevarad av något av hans två barn. Jag befinner mig just nu i en flyttröra men skall väl på sikt kunna åta mig att reda ut dessa begrepp någotsånär. Det skulle glädja mig om jag kunde bidraga till att Helmer Frennings forskningsmaterial kom till nytta även i dags dato. Jag är övertygad om att det skulle vara honom till gagn och glädje.  
 
Peter Larsson