NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2004-04-23

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2004-04-23
Skrivet av: Peter Larsson skrivet 2004-04-19, 22:51
Hej på Er allihop!
 
Kul att vi fått igång lite genealogihets igen här!!  
 
Jag betraktar det härmed som styrkt att det handlar om samme Rasmus Andersson. Alltså är Anna också en ättling till Anders Trölsson.  
 
Jag är lite rädd att Anna som är grön på området blir bortskrämd av allt kunnande här. Hur som helst Anna så gör jag en sakkunnig sammanställning av resonemangen här och tillställer dig den senare. Vi är nog långtifrån färdiga ännu. Det är roligt när diskussioner likt denna kommer igång.  
 
Det vore däremot mycket intressant om Du ville skicka över leden från Anderberg och fram till dig och dina närmaste släktingar. Kanske finns det fler än jag som skulle vilja ha kedjan så skicka den gärna hit, till Anbytarforum. Du får gärna även skicka den till min privata mail. Jag jobbar just nu med en sammanställning av Anders Trölssons efterkommande inför en eventuellt framtida kommande släktkrönika. Vore ju synd att missa ditt led där.
 
Jag vill tacka både Magnus och Birte för engagemanget utifrån min frågeställning om Rasmus. Som Du skriver, Birte så kommer det säkerligen en gedigen fortsättning på dessa tankegångar.
 
Bästa hälsningar  
 
från...
 
Pidder