NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2011-01-19

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2011-01-19
Skrivet av: Helen Hildinggren skrivet 2010-08-10, 06:58
Hej Markus.
Jag tyckte nog det var konstigt att jag bara hade ett barn till Otto Anders Gottfrid, men jag lyckades inte koppla de båda andra dit. Hörde nu från nutida Zingermans att de trodde att det fanns en syster Elvira. Men var kan man fråga sig, då de även tror att Oskar Petter Wictor Z. f. 1855-02-02 och Bror Knut Wictor f. 1860-08-20 var bröder. Som jag ser det var de kusiner. Någon Elvira har jag inte hittat men dock en syster till Petter Christoffer, Carl Johan Wilhem, Christian Joachim Alexander och Otto Anders Gottfrid. Hon hette Emelie Karolina Charlotta och var född 1823-03-21. Antagligen gifte hon sig till ett annat namn, men det har jag inte kunnat hitta trots att jag läst alla mantalslänger så gott jag kunnat. Saknar dock alla medel. Har beställt DISBT nu. Ytterligare en fråga; ytterligare led efter Georg Mauritz och Karl Johan Otto ? Eller de fick inga barn? Jag har heller inget senare än Carl Johan Wilhelms barn. Fast de andra leden från Petter Christoffer och Christian Joachim har jag kunnat följa fullt ut.
Mvh Helen