NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2008-10-05

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2008-10-05
Skrivet av: Carina Widell skrivet 2008-03-25, 20:39
Linda,
Vi i vår släkt trodde inte att vi någonsin skulle få reda på vem min morfars far var. Min morfars mor var inte gift med honom och hon hade 6 barn med olika män allihop. När hon fick ett nytt barn lämnade hon alltid ifrån sig det äldre barnet, de var spridda över halva Sverige. När min morfar föddes 1913 så bodde hon i Stockholm. Min morfar lever och är 95 år idag. Det var mycket tal i släkten om att det var nog en fin man av högre stånd, som var far till honom. Det var svårt att hitta honom och många hade försökt igenom åren. Min morfar växte upp som fosterbarn i Småland. För 3 år sedan tog min mor kontakt med Stockholms stadsarkiv och de hade inga problem med att hitta honom. Den fina mannen var en som hade suttit på Långholmen och han var rörarbetare. Men det vat väldigt roligt att få reda på vem han var.
 
Vad jag menar med detta är att du inte ska ge upp. Kontakta arkiven så kanske de kan hjälpa dig med att finna din morfars far. Ja, stackars den 80-åriga damen, inte undra på att hon blev förvirrad. Lycka till, hoppas du hittar din morfars far.
 
mvh
Carina