NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2008-10-05

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2008-10-05
Skrivet av: Linda Göthberg skrivet 2008-03-25, 19:11
Eva,
jag har nu fått reda på att morfars mamma Maria Louise flyttade till Köpenhamn 1918 och där träffade hon sedan en man som hon gifte sig med i Stockholm 1921 och levde tillsammans med tills han dog 1961.
Jag fick tag på hennes åttioåriga dotter som inte hade en aning om att hennes mamma hade fått två barn innan äktenskapet. Stackars lilla tant. Hon blev helt förvirrad.
Jag har också kontaktat arkivet som har förlossningsjournaler för Helsingborg men tyvärr fanns det ingen på morfar.
Att få reda på vem som var hans far kan jag nog tyvärr glömma vilket gör lite ont i hjärtat. Jag hade väldigt gärna velat veta men jag är ju inte den enda som har det bekymret.
Enda chansen nu är att dom hör av sig och svarar på min förfrågan från Helsingborgs Maria församling och talar om vem hans mamma bodde hos när hon blev gravid med morfar. Morfars syster tog på äldre dagar reda på vem som var hennes far och förhoppningsvis så kanske han bodde i närheten även när Maria Louise blev gravid med morfar. Det går aldrig att bevisa något men chansen är ändå ganska stor att det kan vara samma om dom bodde i samma hus.
 
Tusen tack för hjälpen.