NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2009-05-10

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2009-05-10
Skrivet av: Lennart Brummer skrivet 2008-11-28, 14:21
Tack Kerstin för de värdefulla uppgifterna!
Hilda Carlsson var min farmor men jag vet inte mer om henne än att hon dog ung. Min far Carl Fredrik Emil Brummer föddes 9 nov 1908 i Västra Klagstorp och blev moderslös vid sex-sju års ålder. Modern kan då ha avlidit omkring 1915. Enligt kyrkoboken var fadern okänd. Likväl hade min far samma namn som den som jag alltid betraktat som min farfar - Fredrik Emanuel Brummer, född 2 april 1888 i Lund.
  Jag är ganska säker på att detta är den rätta Hilda Carlsson. Dina uppgifter om hennes syskon väcker nämligen minnen till liv om namn som morbror Alfred och morbror Nils. Orten Revinge hörde jag också talas om som barn. Möjligen var någon av dessa morbröder fanjunkare eller rustmästare eller något liknande där. Jag har aldrig tidigare ifrågasatt vem som var min farfar. Har du möjligtvis några källor som kan berätta om vem Hilda Carlsson gifte sig med - om hon nu gjorde det - och när hon dog?
Eller vad Fredrik Emanuel Brummers fruar hette? Han gifte sig tre gånger och hans sista fru hette Carla Maria född Nordström. Bästa hälsningar Lennart