NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 26 november, 2013

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 26 november, 2013
Skrivet av: Britt-Marie Kronstrand Wallin skrivet 2013-11-22, 17:44
Hej Torbjörn !!!
Jag blir så oerhört glad över att få detta svar :-) Jag har läst inläggen här på avbytaforum om just Loshult och eftersom jag är något av en nybörjare är jag rysligt imponerad. Jag skulle hemskt gärna vilja ha så mycket hjälp som möjlig så att jag kan lära. Förstår inte hur ni burit er åt. Om jag får ett facit att jobba utifrån så kan jag leta efter dom uppgifterna jag får och på så sätt lära mig hur jag skall hitta. Liksom gå bakvägen för att lära. Alla är vi ju barn i början :-) Förstår heller inte hur ni lyckats komma ända ner till 1500 talet??? Har ni haft tillgång till andra böcker. Jag känner att jag famlar i mörker när inte husförhörslängderna finns att tillgå, men det är väl också något som jag kommer att lära mig med tiden. Vill alltså väldigt gärna få tillgång till de uppgifter som finns för att lära. Vet du om det förekom dövhet i denna släkt? Misstänker att det är så. Bengta, Thoas och Jeppes dotter var dövstum, och vid ett senare kusingifte från henne föddes ytterligare två döva barn i samma familj vilken den ene var min farfar Sven Kronstrand född i Hallaryd.  
MVH/Britt-Marie