NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2013-04-01

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2013-04-01
Skrivet av: Jon Kahn skrivet 2012-11-12, 19:32
Hej,
 
tack. Det är mitt fel att Carl Gustav nämns som född i Helsingborg. Det var han inte som Markus så väl utvecklar. (Men Markus jag trodde det var samma Bengt Sjöberg, ,men det verkar det inte vara!) Födslarna av Carl Gustafs barn hjälper inte. Vittnena verkar inte vara släktingar. Det dör en Carl Sjöberg i Kristianstad 1805. Hittar ingen bouppteckning på honom. Och det är som tidigare diskuterats här inte samma en som den Carl Gustaf Sjöberg född 1751 som var född i Älvsborgs län och bodde i närheten av Kristianstad. Det finns en Carl Gustaf från Otterstad i Skaraborg född 1758 men han har jag inte kunnat spåra (hans mor verkar vara från Kristianstads län). Det finns någon eller några Carl och Carl Gustaf födda i Karlskrona amiralitetsförsamling men har inte lyckats följa dem. Nu tänkte jag att Lars Sjöberg som bodde i Kristianstad kanske var ett spår, samma förnamn som Carl Gustafs barn, Han ser ut att vara hökare när barnen föds och i mantalet finns en soldat Siöberg men kommer inte längre. Det fanns ocskså en Gabriel Siöberg i Kristianstad född 1718 som flyttade till Höja. Det är svårt det här, men kanske finns det något sätt att komma vidare...
 
Vänligen
 
Jon.