NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2013-02-21

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2013-02-21
Skrivet av: Eila Lindman skrivet 2012-10-30, 16:05
Lasse, tusen tack. Jag är himla imponerad, förstår inte hur du hittar. Helt otroligt, du ska ha stort tack. Så nu vet jag att Hilda flyttade ofta. Fick Emma Berta Maria tidigt, men var blev hon av? Hur följer jag upp hennes liv. Finns ju inga Cd förrän 1970?
 
Inget alls om Margit Henny Margareta! som föddes 1908, alltså före Berta?
I Bouppteckningen efter Hilda finns bara Berta med och ytterligare 3 barn med Albin.
 
Christina,tack för info om danska sidan, men tyvärr är det inte han. Det står på rad 41 Edvin Algot Nilsson, född i Landskrona. Men tack i alla fall.
Vad gäller Faster Margits födelse, så fann jag allt på Sveriges Befolkning 1970 Lindman, Margit Henny Margareta, 1908-11-24,Född 24/11 1908 i Helsingborgs stadsförs (Malmöhus län, Skåne). Men här är det svårt att få fram hennes födelse, hur bär jag mig åt för att hitta henne?? Här behöver jag stor hjälp, tack.
 
Ett mysterium är vad det är vad gäller Margit Henny Margareta. Kan hon vara dotter till  Alvin Edvard? Nej, hon finns inte med på hans Bouppteckning.
 
Finns det någon där ute i syberspace, som kan hjälpa mig, mejla mig gärna för jag är väldigt intresserad av information kring min fasters ursprung.
 
Tack
vänligen Eila Lindman