NULL Skriv ut sidan - Glumslöv

Anbytarforum

Titel: Glumslöv
Skrivet av: Pia Hammarstedt skrivet 2015-11-27, 19:03
Gunnella Pärsdotter
 
Hej,  jag letar efter Gunnela.
Vad jag vet är att hon 1717-05-05 gifter sig med Åke Kronskog som är från Hilleshög, då står det att hon är från nedra glumslöv.enligt DDSS
 
Jag tror även att hon är dopvittnen 1717-03-08 till Hanna, vars föräldrar är Bengt Jonsson och Hanna Pärsdotter. ( kan Hanna vara en syster?)
Första tecken på att hon befinner sig i hilleshög är när hennes barn föds där mellan 1722-1729. När första barnet Hans föds i hilleshög 1722 så står det att Åkes bror som bor i Glumslöv att hans fru är dopvittne
Det enda spår jag hittar sedan är när Gunnela  avlider, men I DDSS och i böckerna så ger det ingen ledning till att hon är Åkes hustru.
Hon dör i april 1738 i hillshög, enligt det så ska hon vara född 1685.?
 
Är det någon som kan ge mig några ledningar till Gunnela genom böckerna ? Åke är soldat så hans namn är taget. Jag letar även efter hans bror i glumslöv , som jag inte har en aning om vad han heter. Jag har sett att man tror genom centrala soldatregistert att Åke föds som Sevedsson i Landskrona ca 1690, men finner inga belägg för detta.
 
Vet någon någonting om Gunnella eller Åkes bror i Glumslöv.
Tacksam för hjälp trots att jag vet att detta är lite information jag kommer med
Pia