NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 06 juli, 2013

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 06 juli, 2013
Skrivet av: Christer Nede skrivet 2013-06-30, 00:32
Hej Carina !
Elna Matthisdotters familjer är kända. Jag har full förståelse för, att Du vill köra din teori i botten. Jag är dock lite förvånad över, att Du lägger så stor vikt vid Elnas utomäktenskapliga dotter Metta i synnerhet när det finns så många Matthis i de olika leden i familjen. Rent teoretiskt kan ju namnet Metta också stamma ur faderns ladufogden Bengt Trulssons familj, eller ? Jag tycker, att Matthisindicierna f n väger lite tyngre än Mettaindiciet. Därmed inte sagt, att Du har fel.
Du reagerade ej på mina funderingar på Kerstina Matthisdotters ev tvillingar i det möjliga första äktenskapet med Olof ( kopplat till Lisbeths tankar ovan ) och Una Olofsdotters familj, där Elna Matthisdotter var dopvittne.
Jag har letat efter tvillingbrodern som står som Ingmar/Ingemar ) men hittar honom ej. Här kan det dock vara tal om en felläsning, eftersom det tydligen fanns 2 äldre bröder med namnet Ingeman, som dör 1694 resp 1695 (även de i Jularp) före tvillingen födelse 1696. Dessa 2 Ingeman har dock ej någon åldersuppgift i resp dödsnotis.
PS Hittade nu tvillingen INGEMAN begravd 1718-08-01 - 22 år gammal. DS
MVH Christer
 
(Meddelandet ändrat av Cnede 2013-06-30 00:40)