NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2007-03-03

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2007-03-03
Skrivet av: Cecilia Nilsson skrivet 2006-04-21, 14:23
Hej Birgit Holmqvist och Åsa Holst-Olsson!
 
Ursäkta dröjsmålet - vår hårddisk kraschade för ett bra tag sen och jag har inte haft möjlighet att kika in på Anbytarforum på länge. Självklart är jag mycket intresserad av alla uppgifter du har att dela med dig av.
 
Tyvärr försvann en stor del av min forskning i datorkraschen. På tisdag får jag tag på merparten av  forskningen igen (har sparat den på en annan dator).
 
Jag har väldigt lite uppgifter om Sven Niklasson och Kerstina Bengtsdotter och således ännu mindre om några föräldrar så allt du har skulle vara välkommet  
 
Lasse Svensson Kamp är också höljd i dunkel. Jag har precis som du stött på Lars Kamp och undrat om de var släkt eller om namnet bara var knutet till ett soldattorp... Lasse och Lars tycks åtminstone känna varandra för jag har ett svagt minne av att någon av dem omnämns som fadder åt den andres barn. Lasse och hans Ingar Persdotter får sammanlagt fem döttrar, som det inte går så väl för. Om jag minns rätt blir endast dottern Pernilla gift men å andra sidan dör hon i barnsäng. Åtminstone två av de andra döttrarna får utomäktenskapliga barn (min ana Svenborg Lassasdotter får hela FYRA stycken med olika fäder!). Det är intressant att du nämner V Torup för det är där systern Anna Lassasdotter slutar sina dagar. Så kanske finns det en släktkoppling trots allt.  
 
Åsa!
Jag återkommer med svar till dig så snart jag har koll på mina papper och filer igen.
 
Hälsningar
 
Cecilia Nilsson