NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2003-12-05

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2003-12-05
Skrivet av: Henning Aaberg-Jørgensen skrivet 2003-01-01, 11:36
Hej, Marianne Pålsson!
Jeg svarer gerne så godt, jeg formår det:
Først skal du se på denne samme webside:  Björn Sjösteds brev 18. Dec 2001 og mit svar 4. og  9. Jan. 2002.  Svaret på dit spørgsmål om vort slægtskab fremgår klart af oplysningerne fra mig 9. Jan.  Jo, vi har samme aner.  Er der en og anden af disse, du ønsker flere oplysninger om, kommer de gerne.
 
Iøvrigt kan du hente mange oplysninger andre steder, f. eks. i  Disbyt:  Gå ind på www.dis.se  og klik dig frem til Disbyt, Database, skriv efternavnet, du søger oplysninger om, f. eks. Sjöstedt (der er over 1000 opslag!), men du kan begrænse dig ved  også at opgive et fornavn.   
 
En Kristina Katarina Sjöstedt har jeg set med gravsten i Svedala, sten 42, (se Rötters gravstensinventering), gift med kyrkoherden Jacob Laurentii Molander.  Kig på dem i Disbyt, hvis de har interesse.  Han døde 1820 og hun 1801 i Svedala.  Din farmor døde i Svedala, ser jeg af dine data.  Jacob Molander og hustru Kristina K.Sjöstedt  har bl.a. børnene Maria Beata Molander, f. 1803-29, Severin Jakob  M., f. 1806 sst, d?d 1875 i Kågeröd.  Han var gift 2 gange.
 
Skriv, hvis du ønsker flere oplysninger om slægten Åberg, men se ellers navnene i Disbyt, hvor jeg har indlagt nogle af mine svenske aner.
God fornøjelse med din ret nye interesse i udforskningen af din slægt!
 
Henning Aaberg-Jørgensen, Hillerød, Dk.