NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2012-01-02

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2012-01-02
Skrivet av: Britt (Ann) Svärd skrivet 2011-02-24, 08:55
Maud! Med risk för att göra bort mig igen, försöker verkligen söka i originalkällorna (de avfotograferade visserligen), det är därför det tar en sådan hiskelig tid, eftersom jag måste kolla alla dessa utomordentliga uppgifter jag fått av alla supergenerösa forskare på detta fantastiska forum, men kan inte hitta AIa:8 (nr 58), hittar inte ens Centralfängelsets på Norrmalm kyrkobok för straff- och arbetsfångar i Genline under Stockholm. Hittar bara Straff- Och Arbetsfängelset Å Norrmalm (ID:2715) och väl där endast AIA:1, AIA:2, AIA:3, AIA:4 och AIA:5 (1849-1856) och sedan är det stopp. För att förstå mer av Charlotta Ulrika Hagmans liv. Hennes mamma Maja Stina Ersdotter är den enda som jag inte lyckas rota fram mer om än att hon föddes i Glanshammar, förmodligen 1790 (finns dock ingen MAJA Stina som föddes det året i Glanshammar, enl Charlotta Ulrikas föd notis var Maja Stina 44 år när CU föddes), var gift med Anders Hagman (f 1804-02-18 i Glanshammar), flyttade med honom och barnen till Örebro 1835, där Anders dog 1864-08-05, senare än Maja Stina. Har sökt igenom döda 1843-1861 i Örebro och hittat en otrolig massa koleraoffer på 1850-talet men ingen Maja Stina.
Söker på glanshammarsidan men utan framgång.
Har dock hittat en Maja Stina som föddes i Glanshammar 22 maj (döpt 24) 1791, vågar jag utgå från att hon är 'min' Maja Stina med föräldrar Erick Olsson och Gustava Brita? (svårt att tyda!) Känns tunt. Mkt tacksam om du el någon annan kan få mig på rätt spår! B