NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2009-11-14

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2009-11-14
Skrivet av: Gunilla Johansson skrivet 2009-08-11, 19:32
Tack Sonja, för att du tagit dig tid att leta!
 
Tyvärr är det så att jag inte hittar familjen i Lerbäck efter 1790 och jag kan inte binda den Maja Greta Christoffersdotter som finns i Godegård med den som föds i Lerbäck 1768-11-08 Året är fel 5-10 år det kan jag vara med på men födelsedatumet stämmer inte heller. Jag har letat runt omkring i hfl i Hammar (även vänt på bladen), om jag skulle få en indikation på att datumet skulle kunna misstolkas, men så är inte fallet, Det finns inget mer än att helt plötsligt så befinner sig en Maja Greta Christoffersdotter som piga i Käringeskogen i Godegård (med ett hfl glapp på 5 år mellan 1785-1790). Inget som säger var den personen kommer ifrån!
 
1790 tappar jag bort hela familjen i Lerbäck, de flyttar, efter Margareta står något jag inte kan tyda (AI:1 s. 139 hfl i Lerbäck).  
 
En Maja Greta finns i Godegård utflyttningslängd 1805, sen tar det stopp. Henne kan jag ta tillbaka och veta att det är den person jag söker, men inte koppla ihop henne med Lerbäcks Margareta, Tyvärr!
 
Finns det någon med en bra ledtråd? Vad står det efter Brita (kan det vara Växsjö eller)?
 
Mvh
 
Gunilla