NULL Skriv ut sidan - Forsberg

Anbytarforum

Titel: Forsberg
Skrivet av: ulla westman skrivet 2001-10-13, 18:50
Hej Cecilia!
Vad jätteroligt att få kontakt med dig,jag har tittat några gånger men såg ju att din efterlysning var så gammal,så jag tänkte att du nog hade fått reda på mer och inte skulle  dyka upp mer här.Men nu satt jag o tittade litet hit o dit och så fick jag se att du ändå hade sett min insändare.  Jaa-jag harnog inte kommit så långt,är så ny både som släktforskare och datoranvändare,så det går sakta med både det ena o det andra. Men jag blev glatt överraskad att se att August Wilhelm Forsberg var en kusin det har jag inte vetat förut.  Men- nu börjar jag fundera-är det riktigt tro-August var ju bror till Nils-olof och de var barn till min farfarsfar Johan Persson Forsberg och Judith Ersson Rutström  
Och min far  var son till Julius Forsberg Äldste sonen till Johan P. Forsberg.Då var väl August W.  
farbror till min far Fredrik Forsberg  och ja du det står still i huvudet för mig. Men vad blir då  
jag till August? du ser jag är dålig på släkten!!
Jo nu ser jag att jag läst fel i ditt  inlägg, jag  läste nog för fort. Men då är jag nyfiken på vad heter din pappa? Och då är väl mina barn och du s.k. fyrmänningar eller hur?     Det stämmer ju att judith Ersson Rutström är samma person vi kommit fram till, namnet Styv var ett soldatnamn. Och orsaken till att jag efterlyste Johan Rutström  och hans bror Nils Petter, var att när jag såg att fafarsmor hette Rutström också så blev jag intresserad, jag hade en bekant i hembygden då jag var ung som hette Alf Rutström och tänkte att kanske var det en släkting. Det har jag inte fått reda på ännu. Jaa,vad skall jag mer tala om- Nils-Olof bodde på ett ställe som heter Forsbacka, det finns kvar än och hans sonson har det som sitt sommarställe. Jag träffade honom i fjol sommar då jag o min man var där uppe.Mitt barndomshem hette Solliden,och låg 1,5 km från Forsbacka.Men det finns inte kvar numera,åskan slog ner för många år sedan och nu finns intet kvar. Ja du det här var väl inte så mycket,men kanske kommer jag ihåg mer. Det var så överraskande att se ditt inlägg,så jag har inte hunnit tänka mig för så mycket. Men återkom gärna så ska jag fösöka svara på frågor du har.
hälsningar  Ulla