NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2004-04-08

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2004-04-08
Skrivet av: Odd Villy Ovesen skrivet 2003-12-22, 10:58
Hei
 
Har i lengre tid forsøkt å finne anene til min tippoldefar Johan Erik Eriksen, født i Sverige og innflyttet til Lyngen, Tromsø Norge.
 
Har hatt svært få opplysninger om han, men har nå funnet hans konfirmasjon:
18.10.1846 konf. Johan Erik Eriksen, 20 år, født i Sverige. Foreldre: Erik og Sophie Johannesdatter
 
Har i tillegg funnet konfirmasjonen til en som jeg tror er hans søster:
31.05.1841 konf. Sophie Ulrikke Eriksdatter, 18 år, født i Sverige. Foreldre: Erik Mathisen og Sophie Johannesdatter
 
Ut fra disse opplysningene gjorde jeg et søk på HISKI og fikk følgende interessante treff:
 
Carin f. 29.6.1821 i Turtola, forældre Erik Mattsson Pasmajärvi og Sophia Johannesdr 
Sophia Ulrica f. 12.1.1824 i Turtola, forældre Erik Mattsson Tarkiainen og Sophia Johannesdr 
Johan Erik f. 23.3.1826 i Turtola, forældre Erik Mattsson Tarkiainen og Sophia Johannesdr 
Helena f. 8.5.1827 i Turtola, forældre Erik Mattsson Tarkiainen og Sophia Johannesdr 
Carolina f. 27.10.1828 i Turtola, forældre Erik Mattsson Tarkiainen og Sophia Johannesdr 
Moses f. 2.10.1830 i Turtola, forældre Erik Mattsson Tarkiainen og Sophia Johannesdr
 
Alder stemmer svært bra før Johan Erik og Sophie Ulrikke. Det jeg håper på, er at noen kan bekrefte at denne familien virkelig flyttet til Lyngen i Norge.
Hvis det skulle vise seg at dette er riktig familie, så er jeg selvfølgelig interessert i alt av opplysninger som kan skaffes. 
 
Alle hjælp mottas med stor takk. Odd Villy