NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 01 juli, 2008

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 01 juli, 2008
Skrivet av: Åsa Harrison skrivet 2007-08-07, 23:52
Hej
Nu är jag förbryllad. Jag sökte föräldrar och syskon till Eva Maria Larsdotter(se ovanstående inlägg) och fick svar från 2 st. Den ena tog sina uppgifter från CD-skivan Piteanor 2005 tror jag det var och där var föräldrarna Johan Magnus Roslund och Eva Olofsdotter och den andra tog sina uppgifter från CD-skivan Människor i Älvsby och Jokkmokk (kanske inte exakt rätt titel)där hennes föräldrar ska vara Lars Eliasson och Katarina Matsdotter. Den första har jag hittat i hfl men där stämmer inte faderns förnamn med E Ms efternamn men moderns namn är ju Eva så det kan verka troligt och föräldrar nr 2 där heter ju fadern Lars men hos den familjen har jag inte hittat någon Eva Maria. Vilken skiva har rätt?  Jag har genline så jag kan forska men det går inte ihop med hennes efternamn. Hon står inte som oäkta heller men Eva Olofsson och Johan Magnus Roslund gifte sig inte förrän efter 4 år efter Eva Marias födelse så det kan ju tala för att hon har en annan far. Jag skulle bli väldigt glad och tacksam om någon kunde hjälpa mig att reda ut det här.
 
Mvh
Åsa Harrison