NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2005-05-19

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2005-05-19
Skrivet av: Kicki Wahlström skrivet 2004-03-14, 11:58
Hej!
Tusen tack, noteringen i vigselboken har jag missat, tack än en gång. Nu kan jag leta vidare själv. För en del år sedan hörde jag mig för i Stockholms stadsarkiv om Ulrika Gustava och fick svaret att en Carl Jonsson och hans fästekvinna Sara Margareta Svensdotter skulle vara föräldrar. Hon skulle vara född 18 december 1835 i Hedvig Eleonoras församling.  Ingen av de sagda föräldrarna kunde påträffas någonstans i Hedvig Eleonoras böcker. Inte i utflyttnings- eller inflyttningslängder heller. Jag skippade detta förslag p.g.a. namnet och att det inte gick att hitta något mer. Jag tyckte inte att Ulrika Gustavas efternamn Jonsdotter stämde in på faderns namn Carl eller moderns Svensdotter, men kanske det är en felskrivning i Stockholms födelsebok och modern var där nere tillfälligt bara. Jag får forska vidare på detta nu när jag vet lite till. På tisdag får jag åka till Härnösand och leta. Tack än en gång. Finns det fler som är intresserade av detta så kan jag skriva en notis om vad jag hittat på tisdag.
 
MVH Kicki Wahlström