NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 24 februari, 2012

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 24 februari, 2012
Skrivet av: Anna-Lena Larsson skrivet 2012-01-20, 09:59
Har tidigare fått fin hjälp av olika forskare i anbytarforumen och sätter nu hopp till Råneå-forskarna!  
 
Jag använder genline och har ett glapp som jag inte kan fylla ut. Det gäller Karl Larsson, född 1912-06-17 (har jag fått det till) och Malin Linnea (vet inte mer än så) född 1915-03-03 (ser det ut som). Mitt bevis för detta är födelseboken för min svärfar, men då han fortfarande lever är jag osäker på om jag kan lägga ut mer information än så. Jag vet därmed att de bodde i Jämtön för tiden för svärfars födelse men då församlingsböckerna inte räcker längre än till 1930 kan jag inte se hur deras familj såg ut då, inte heller var de kommer ifrån. Jag hittar en Malin Linnea född 1915 i SCB församlingsbok AII, Råneå sid 96, far en Johan ..... Bagare född 1890, mor Berta .... Johansson född 1897, men eftersom jag inte har församlingsbok eller annat att titta i vet jag inte om det är rätt Malin Linnea, inte heller hittar jag någon Karl född 1912 (en chansning att de bodde på samma område).  
 
Så nu hoppas jag att ni i Råneå har tips och ideér hur jag ska gå vidare?
 
Med vänlig hälsning
 
Anna-Lena