NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 22 maj, 2009

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 22 maj, 2009
Skrivet av: Andreas Lindblom skrivet 2009-02-02, 18:21
Tusen tack!!! Tack så mycket att du lyckades igen! Jag blir så glad att få veta lite mera av släktgrenar. Nu har jag pysselbitar hela familjen Holmström och hittar att föddes han 1739 och hustru Christina f.1753 som du gav till mig. Det känner roligt att nu spåren hela familjen till början av 1800 talet och nu förstår jag att Eric Larsson Holmström blev änkemake efter hans första hustru Catharina Jönsdotter dog 1794 sen gifte han sig med Christina Lund/Sundström 1795.
 
 
 
 Det är roligt att få veta mera av Eric Ersson Holmströms mor Stina Lundström men jag undrar över att hennes efternamn ser ut som Sundström eller Lundström?? Eftersom stavar otydligt?? Jag sågs att det finns familjen Lundström eller Sundström i Genline början av 1790 talet som hfl 1790-1816 på Genline.  
 
 
Jag tittar på just nu att dotter heter Cherstin f.1753-04-26 sen dotter till Lars Larsson och Cherstin Andersdotter vid Strömsund?? Om det är rätt person som föräldrar till dotter Cherstin(Christina) Lundström eller Sundström. Hur kommer sig att fick hon efternamn Lundström eller Sundström som vilken stavar som använder till efternamn egentligen? Eller fick hon soldatnamn efter hennes far Lars Lundström? Kan vara att Cherstin Larsdotter Lund/Sundström?
Jag är nyfiken på henne och det blir pysselbitar som Cherstins föräldrar om kanske det är rätt person....
 
 
Mvh
Andreas Lindblom