NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2003-11-13

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2003-11-13
Skrivet av: Annelie Biller skrivet 2003-02-24, 08:40
Hej Rosine och Ulla!
 
Det skulle jag vara mycket tacksam för. Själv har jag nästan alla födelse/dop-, Lysnings/vigsel- och död och begravningsböcker för Råneå då både min farmor och farfar kommer därifrån. som jag förstått skulle väl de flesta infödda runt Gunnarsbyn ha någon anknytning till mig. Men som den stockhomsfödde man är har tyvärr rötterna med stora släktkalas försvunnit Och med det har vi Norrländska Stockholmare förlorat ganska mycket av vårt kulturarv.  
 
Vad gäller microkorten har jag tyvärr ingen scanner som har tillräklig DPI (kommer införskaffas snarast) eller en microkortsläsare utan är f.n. hänvisad till biblioteket.  
 
Men ett sammarbete är alltid välkommet tycker jag och hoppas att det skulle kunna fungera.  
 
Till Ulla vill jag bara meddela att jag har en Olof Gustav Nordqvist f: 1806 i mitt släktträd, se mina tidigare inlägg.  
 
Ska i dag ned på Biblioteket och studera mer bakåt i tiden då jag ännu inte är en hejare på att läsa microkorten är det lättare att leta i årtal man redan har än att söka efter eventuella barn. Men hittar jag något kan jag meddela dig.  
 
Det kan ju hända att jag hittar något på Johan Fredrik i mitt sökande idag.  
 
Jag återkommer till er båda
 
Annelie som finns i Nynäshamn.