NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 13 november, 2013

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 13 november, 2013
Skrivet av: Michael Wærnes skrivet 2013-11-13, 22:37
Tusen takk for alle tilbakemeldinger.
Jeg tror nok basert på det dere har funnet ut, så er det tilstrekkelige informasjon der til at jeg godt kan
si at dette er den Agnes Alida, som jeg har sett etter.
Ranheim som Agnes flytter til er i Trondheim, og hun er fortsatt bosatt der når min kones farfar blir født i 1916. Jeg hadde ikke fotokopien fra dåpen tilgjengelig for øyeblikket, men jeg mener at hun står med føde navnet Olsen, som godt kan være en fornorsking av Olsson.
Jeg vet at det finnes en sønn til av Agnes, som jeg forsker på for tiden også, jeg har funnet nålevende slekt fra den grenen, men mangler enda noe biter for å dokumentere navn og etterkommere.
Men jeg sitter ihvertfall med oversikt over hennes Norske etterkommere etter hennes andre sønn Hjalmar, så skulle noen ha interesse av dette og forsker på hennes svenske slekt, deler jeg dette gjerne. Forøvrig ser jeg i en fotokopi jeg fikk tilsendt at hun også har en bror som heter Hjalmar.
 
Jeg har også snakket med det Norske riksarkivet i dag, men bortsett fra dåpsboka til min kones Farfar, virker det som om hun ikke har eksistert i Norge, og det finnes ikke for øyeblikket andre dokumenterte kilder av henne i Norge. dette kan selvsagt skyldes at dokumenter for den tiden ikke ligger tilgjenglig eller eksisterer.
 
Jeg vil ihvertfall takke hjertligs for bistand og hjelp i saken, og vet svigerfar blir glad for å høre nytt om sin Farmor. som etter historien døda da hans far var kun 3 år gammel.