NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 13 november, 2013

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 13 november, 2013
Skrivet av: Michael Wærnes skrivet 2013-11-13, 12:27
Hei
 
Min kone er oldebarn (4 Generasjon) etter Agnes Alida Wærnes (F olsen/olsson?)
hun er født i 1897, føde sted ukjent, hun gifter seg i Trondheim i 1915 med Gustav Johansen Wærnes fra Norge. I 1916 blir min kones bestefar født(Hjalmar Wærnes) i Trondheim. Det sies også at hun fikk en sønn til noe tidliger (1-2 år) som skal hete Åge/Åke. Bortsett fra et kirkebok utdrag fra dåpen til Hjalmar Wærnes som bekrefter blant annet gifte mål og ektefelle, har jeg ikke noe dokumentert på Agnes annet enn hva rykter og historiene forteller. Hun dør vistnok i Trondheim i omrking 1919 etter en tids sykdom (spanskesyken??) Far til min kone mener forøvrig at han har hørt at Agnes kom fra Sverige, enten at foreldrene hennes flyttet til norge før eller etter fødselsen, eller at Agnes selv emigrerte til midtnorge. Han sier også at han hadde hørt at dette kunne ha vært fra Piteå.
Jeg vet ikke helt om dette stemmer, men det kan være en forklaring eventuelt på hvorfor jeg ikke finner igjen henne noe sted før Hjalmar Wærnes sin fødsel.
 
Så spørsmålet mitt er om det er mulighet å finne ut om Agnes kan ha vært fra Piteå, og eventuelt hvem hennes foreldre var?? og hvor kan jeg eventuelt finne slik informasjon??
 
På forhånd takk for svar og tilbakemeldinger