NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 26 mars, 2011

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 26 mars, 2011
Skrivet av: Inger Sirkka skrivet 2011-02-18, 18:48
Hej
Angående Eva Stina Karlsdotter så har jag hittat en Eva Stina Karlsdotter född 1817 i Saittajärvi. Föräldrarna  
bodde i Saittajärvi men var födda i Junosuando, Carl Olof Carlsson resp Lautakoski, Greta Johansdotter.
Det är bäst att dubbelkolla denna info noga för jag kommer ihåg att jag fick leta lite för att hitta rätt, och jag
är inte helt säker på att jag hittade rätt föräldrar till Carl Olof och Greta.
Jag har heller inte följt upp vad som hände med dottern Eva Stina, så jag kan inte verifiera om hon gifte sig mm.
Att hennes föräldrar bodde i Saittajärvi, och hennes födelseår har jag hittat vid genomgång av Pajala  
församlings kyrkböcker och ev Ljungs Familjeregister.
 
Jag har också hittat en Anders Johansson född 1826-12-02 i Kangos son till Johan Ersson Kauppi och Ablona Johansdotter Krok.
 
Om dessa två, Anders och Eva Stina, är de som du frågar efter vet jag inte eftersom jag inte har följt  
upp deras vidare öden. Men kan vara värt ett försök att söka vidare efter. Kruxet är väl att komma över  
tiden som böckerna brunnit för. Det som behövs är väl att hitta något dokument som knyter ihop paret.
Lycka till med det, det kan vara svårt, men jag hoppas att du har bättre lycka än jag haft med en av mina
barns anfäder.
 
Hälsningar
Inger S