NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2006-07-02

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2006-07-02
Skrivet av: Tina Henell skrivet 2006-06-19, 08:45
Hej JK Sörblom!
 
Ja, min farmor är LEMPI Lahja Karlsson, född Pulkkinen. Farfar var FRANS Oskar Karlsson.  
Farfar dog i hjärtinfarkt hemma i köket, pappa var den som försökte återuppliva honom, men det gick inte. Han berättade faktiskt det alldeles nyligen när jag frågade varför han inte kunde snusa istället för att röka, och då sa han att han i flera veckor efteråt kände smaken av snus när han försökte återuppliva sin pappa. Jag kommer inte ihåg min farfar, jag var bara 2 år då han avled. Jag är inte säker på vilken uppgift som är rätt dödsdatum, eftersom jag nyss börjat släktforska på pappas sida har jag inte hunnit fråga destomer. Frans hade mycket riktigt en syster som hette Alma, vad pappa kommer ihåg hade Karl Petter och Maria 10 barn, 5 pojkar och 5 flickor, fast en pojke drunknade som ung i Keskijärvi. När jag var mindre blev jag kallad för KallPecka laiset (Karl Petters unge), så jag antar att de tyckte jag var lik honom.
 
Varför jag inte heter Karlsson som min pappa är kanske uppenbart, mina föräldrar är inte gifta, och dessutom tycker jag Henell är mer orginelt än Karlsson.
 
Nåväl, om det är något mer du vill prata om kan du höra av dig på min mail tinah_h@hotmail.com
 
Alltid kul med släktingar!
 
Soliga Hälsningar
Tina