NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2004-02-25

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2004-02-25
Skrivet av: Kalle Pekkari skrivet 2004-02-22, 12:49
Hej Katrin!
Tack Katrin, men... snälla, slit inte ut dig, det var inte min mening. Men eftersom dessa Eric Lindberg, f 1796 resp 1801 (ev 9) tycks återkomma i olika skepnader så vore det trevligt om man kunde få fram en fullständig familjebild över dessa två herrar. Det finns en osäkerhet i dessa Eric som åtminstone för mig ter sig underlig. Beroende på forskarkällor så försvinner den ene eller andre Eric i tomma intet, men hustru och barn kvarstår. Vidare kan det vara så att den muntliga traditionen också ställer till det. Jag har andra uppgifter till dessa Eric som jag inte hunnit kontrollera mot källor, men får göra det så fort tiden medger detta. Jag är av den åsikten att en sammanblandning skett någonstans hos någon.
Det vore kul om man kunde få ihop en familjebild på dessa två Eric, var för sig, om möjligt och komplett med föräldrar, fruar, barn med födelse-, vigslar-, dödsdatum mm. Det kan i rimlighetens namn inte på den tiden ha funnits två identiska familjer. En likhet kan ha funnits. Här vore plats för en grundlig källforskning. Vi får utrusta oss med dammvippor och damma av de gamla registren igen.
Hälsn Kalle.