NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 20 mars, 2009

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 20 mars, 2009
Skrivet av: Pia Johansen skrivet 2009-01-02, 18:03
Hei og godt nytt år til alle sammen
 
Jeg trenger litt hjelp med å finne opplysninger om Johan Anderson Carlström og hans hustru Brita Larsdotter Kummu.
 
Jeg fann disse gift på Hiskis basen og Digiarkisto http://www.sukuhistoria.fi/sshy/sivut/HisKi-digiarkisto.php?bid=1895&pnum=18
 
Ved første barn Brita Johannesdotter Carlström som er født 06. maj 1819 er moren anført som Brita Larsdotter, neste barn står det Brita Pehrsdotter og deretter på neste bare Brita.
 6.5.1819  9.5.1819 Öf: Vojak: (p: 947) Ih: Johan Carlström, Brita Larsd:r   27 barn: Brita
 
7.3.1822 10.3.1822 Öf: Voj: (p: 947)B: Johan Carlström, Brita Pehrsd:r 30  barn: Alexander
 
20.2.1824 22.2.1824 Öf: Vojak: (p: 947)B: Johan Carlström Brita 32 barn: Carl
 
Jeg har ikke klart å finne igjen denne familien i husforhør eller Rippikirja, Alatorneo.
 
Lurer på om noen kan være behjelpelig med å hjelpe meg hvor jeg skal lete etter denne familien, og hvor de kan befinne seg. Tittet litt på genline for evt å kjøpe abbonement for å få tilgang men det ser ut for at deres arkiver for Alatorneo starter 1860. Og jeg behøver opplysninger om familien før denne tid for å klare å arbeide videre med den.
 
Håper noen har kjennskap til denne familien eller kan hjelpe meg for å følge disse videre bakover. Trenger å finne ut hva som er riktig navn på moren og Johan Carlström er gift flere ganger eller om morens navn er feilinnført og da vil husforhør eller Rippikirja, kanskje kunne gi noen svar.
 
Mvh
Pia Johansen