NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 21 mars, 2013

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 21 mars, 2013
Skrivet av: Jan Stenqvist skrivet 2012-09-23, 17:22
Tack Sonja! Det verkar som om det skulle kunna vara denna Brita Stina Ersdotter. Jag har följt henne till Nederluleå AI:7b 1821-1831 sid 33 där det verkar stå att hon gifter sig och flyttar till Sandön. Jag kan inte hitta någon annan Brita Stina i Sandön, så det måste ju vara denna person som gifter sig med Johan Fredrik Rutqvist. Jag hade missat att hon omväxlande kallas för Brita Harlin och Brita Stina Ersdotter. Hur kan det ha blivit så?
 
Jag har av en händelse även hittat Brita Harlin i en flyttningslängd (Nederluleå BI:2 1815-1828 sid 13), men den enda information som finns där är hennes namn. Jag vet inte hur detta hänger ihop, men kanske hon har flyttat fram och tillbaka innan hon gifte sig.
 
Om jag nu bara kan hitta deras vigsel. Jag får nog lusläsa vigselboken igen, såvida de inte har gift sig någon annanstans, men det verkar ju osannolikt.
 
Och jag förstår inte varför Nils Henrikson och sönerna inte finns tillsammans med Johanna Magdalena i Sandön. Jag har kollat upp båda sönerna, Johan Fredrik och Nils Petter, och enligt födelseboken ska familjen bo i Sandön vid båda tillfällena. Finns det månntro fler sidor för Sandön någon annanstans?
 
Tack för hjälpen Bertil och Sonja.