NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2001-04-28

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2001-04-28
Skrivet av: Åsa Harrison skrivet 2000-11-08, 21:52
Hej Mattias
Jag har varit in på din hemsida men kunde ej finna något namn som finns i mina anor. Detta är vad jag forskat fram hittills:
Min mm mm f hette åboen Erik Andersson Granström f 1 juli 1780 d d 1 jan 1857, gift med Brita Cajsa Westin f.1790 d 1838. De fick flera barn varav en dotter, Josefina Granström, f 7 aug 1830 i Moån. Dödsdatum okänt för tillfället. Hon fick en dotter som hette Maria Josefina Ö(h)man f 13 feb 1858. Jag vet ej om modern var gift med denne Ö(h)man. Har ej ännu forskat på detta. Maria Josefina var gift med Bror Daniel Nilsson f 16 mars 1856 i Holmträsk och d.d. 21 juli i Luleå.
De fick bl.a. en dotter Ester Maria Nilsson som är min mormor.Hon var född 16 mars 1896 i Holmträsk Nederkalix. Hennes mor dog när hon var 6 år då hon blev fosterbarn hos någon Ö(h)man. Det sista har min mamma berättat. Allt annat har jag funnit i kyrkböcker. Kan du hitta någon koppling mellan oss genom detta så kan du väl meila till mig. Om det finns någon annan som hittar något blir jag väldigt glad om den svarar här eller skickar mail.
 
Mvh Åsa Harrison