NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 17 november, 2009

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 17 november, 2009
Skrivet av: Per Eivind Pedersen skrivet 2009-11-17, 00:09
Hei igjen Birgitta, Beklager så mye for følgende feil:
Det var Johan Henrik ABRAHAMSSON Viinika som flyttet til Norge 1853 sammen med sin 2. hustru Anna Olsdotter (som du har i din database) og barna (mitt innlegg første del 16. nov kl 1840; barna er iflg flyttemelding)
Beklager igjen, ser at du fikk feil data inn. Ja, jeg har sjekket denne familien i den adressen du oppga. Det har vel blitt vel mye slektsforskning på meg i det siste. Øynene følger ikke med.
 
Salomon Larsson Viinika flyttar med sin familj till Norge 1845. Sønn fra 1ste ekteskap: Viinika Johan Salomonsson f. 1825- 4-20. Får et barn i 1854 i Kiby, Vadsø med Else Persdatter Kallats: Johan Petter. Gifter seg så med denne (ei kirkebøker) og får barna:
Marie Johanne Viinika (feil i min forrige- Susanna Johansdatter Jakola var ikke hennes mor) Marie ble født 11 feb 1857 i Vadsø.
Hun ble konfirmert i Vadsø 16 mars 1873:http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=6793&idx_id=6793&uid=ny&idx_si de=122  Her ar jeg fødselsdato og foreldre.
Hun ble gift med Petter Karvo (far Henrik Karvo) født ca 1845 i Muhos. Det var Petter og hans far jeg ikke fant i Finland. De står vel ikke i din database.  
iflg folketellingen av 1865 fikk Johan og Else fikk også barna Helena Kristina 4 år og Henrik 2 år (i 1865). Johan forlover seg så 2 juli 1865 med Susanna Johansdotter Jakola f 24 apr 1838 i Enare. Trolig datter av Johan Esaia Jaakkola og Caisa Catarina Mattleim. Susanna blir også kalt Susanna Esaiasdatter en gang.Etter dette er det ingen spor av Viinika i Vadsø, bortsett fra Marie Johanne.
Petter og Maries ekteskap (nr 4) 30 juni 1878
http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=6793&idx_id=6793&uid=ny&idx_si de=183
 
Du får komme tilbake hvis jeg har rotet noe til igjen. Eller om det er noe annet jeg kan hjelpe med.
 
Mvh per Eivind