NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2004-09-20

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2004-09-20
Skrivet av: Eva Dahlberg skrivet 2004-09-17, 22:07
Nu rör det visserligen mest Nederkalix, men jag rättar Peders uppgifter om dödsdata för Lars Morin & Eva Katarina Henriksdr från inlägget här under Karl Gustav den 30 augusti 2004. Samtidigt får jag tacka för att jag fick veta vart Barbro Eriksdr tog vägen, hennes föräldrar är mina anor, så Eva Katarina är kusin med en av mina anor (genom Barbros syster Margareta). Blev därefter äntligen färdig att beställa bouppteckningen efter Erik - och där står det också (Barbru gift med Henrik Adamsson från Carungi, Carl Gustaf). Även Lars Morins far är kusin med andra av mina anor.
 
Lars Morin dör den 10 mars 1851 i Sandörsund, Nederkalix, inte den 10 juli (källa Nederkalix db F:1 1845-1861).
Han är väl dessutom kanske född i Korpikån, Nederkalix, inte i Sandörsund (Nederkalix fb C:2 och hfl AI:2 sid 196) även om familjen verkar flytta vid denna tid.
 
Eva Katarina (Kajsa) Henriksdr dör den 15 april 1843 (inte 184(0)) i Sandörsund, Nederkalix, i  barnsbörd, sonen August dör den 23 april (Nederkalix db C:4 1817-1844) 8 dagar gammal.
 
Hälsningar,
Eva
 
PS. Se även Anbytarforum: Landskap: Dalarna: Efterlysningar: Morin från Ludvika (http://forum.genealogi.se/index.php?topic=5460) även om Morin-namnet inte är från Ludvika/Dalarna utan från Nederkalix.