NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2004-04-26

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2004-04-26
Skrivet av: Pia Johansen skrivet 2004-03-31, 00:22
Jeg søker etter en familie som jeg har fra Nedre Kalix, men i HFL 1817-1828 er familien overstrøket og så står det: Till Carungi
 
Jeg vet dessverre ikke hvilken Karungi det siktes til den på Svensk eller Finsk side, men håper noen kan hjælpe meg
 
Familien jeg søker er Pehr Olofson f:1794.10.04 Gammelgården, Nedre Calix
Konen Brita Caisa/Catharina Johansdotr f:1797.10.08 bonderbyn, Nedre Calix
 
De har følgende børn tvillingene Anna Lisa og Caisa Britha f:1821.09.05
Maria f:1825 og muligens en gutt ved navn Johan Peter/Petrus, noe vanskelig å lese grunnet overstrykning i HFL  
Alle børn  er født i Nedre Calix.
I FHL før Nedre Calix ser det ut før at familien har vært dør fram til 1825 grunnet nattverd av forældrene men hvor blir familien av etter dette ?
 
Er spent på om noen har tilgang på kilder som kan hjælpe meg eller kanskje kjenner til familien.
 
Jeg tror Caisa Brita f: 1821 kommer til Hammerfest, Norge men har ikke kunnet finne henne i innflytningslister, men under vielsen oppgir hun fødested 1821 Nedre Calix og før er oppgitt Peder Olsen.(Ved fornorskning av navnet til faren, tænker jeg at dette kan være min Caisa Brita)
 
Da en Caisa Brita gifter seg i Hammerfest 1847 prøver jeg å finne ut om det er denne Caisa Brita fra familien Pehr Olofson og Britha Caisa/Catharina Johansdotr som er min.
 
Mvh
Pia Johansen