NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2007-05-07

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2007-05-07
Skrivet av: Roland Juntti skrivet 2007-04-23, 15:13
Hej Igen
Förstår Sture att man kan inte hinna med allt,har samma problem man måste ju jobba för att försörga sig också ,bra det där med Hancock, du som har kontakter over there du har väl sett att jag letar efter Anna Wilhelmina Margaretasdotter f  4/9 1886 ,hon kan ju även använt efternamnet Riipi ,samma som modern ,eller kanske Johannasdotter vem vet ,jag hittar inte ett spår av henne trots idoga försök
Angående Karhuvaara så har jag precis just nu mailat landsarkivet i Härnösand återkommer i ärendet när jag fått svar däifrån,det är onekligen intresant även med tanke på det Stig- Inge skrev om damen som dog i cellfängelse
Har ofta undrat över vad som hände med Johan Petters även om vi inte är släkt med varann, han var min farfars styv son och när min farfar säljer gården Juntti till Johan Petter bröder så kallar han dom sina söner ,nå det är väl ganska logiskt dom var rätt så unga när han blev samman med deras mor.
Vet att Johan Petter son Axel inte heller viste något om vad som senare hände med hans far i Amerika
Mvh
Roland