NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2007-05-07

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2007-05-07
Skrivet av: Andreas Olov Karlsson skrivet 2007-04-12, 12:52
Hej,  
 
Mitt namn är Andreas Olov Karlsson, och jag är en mycket ny Släktforskare. Jag har precis startat och tyckte att det här var ett otroligt intressant forum.  
 
Min farmor, Inga Karlsson föddes i Hietaniemi av Agnes (f. Löfvenborg) Karlsson (1880-1953)och  
Oskar Wilhelm Karlsson (1877-1956).  
 
jag försöker nu leta mig bakat i tiden, för att hitta Oskar Wilhelm Karlssons föräldrar. Han var rallare och rallade fran Smaland upp till Hietaniemi. Agnes (f. Löfvenborg - ibland stavat löfwenborg) Karlsson och Oskar gifte sig i Nederlulea 1900 - men Agnes plockade han upp nagonstans (förmodligen Gnarp där hon är född).  
 
Oskar Wilhelm Karlssons föräldrar heter:
Karl Gustaf(v?) Johansson
Johanna Charlotta Johansson
 
Jag tror att Oskar bytte efternamn eftersom det var trendigt da. Oskar skall alltsa var född nagonstans i Smaland, han dog 1956-11-01 nagonstans som jag inte vet - men jag tror att det var Hietaniemi.  
 
Om nagon önskar mer upplysningar om Agnes och Oskar kan jag hälpa till nedat (alla yngre) men ej äldre.  
 
Om nagon vet nagot vore jag tacksam. (ni kan ocksa kolla pa mitt pabörjade släktträd för att se: http://www.genvagar.nu/show.asp?PersonId=144824)  
 
Tack ska ni ha.
 
Ha en underbar dag