NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2004-12-09

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2004-12-09
Skrivet av: Stig-Inge Gustafsson skrivet 2004-11-18, 00:30
Hej igen!
Listan kommer ut automatiskt ur programmet Brothers Keeper som jag hämtat gratis på nätet. m står för married, b för born o.s.v. Vad gäller Anna Nilsdotter Häger skall hon således varit gift tre gånger, och fått barnen som är markerade med generationen 3.
 
Henrik Johansson Kemis ursprung är höljt i dunkel men Maria Jönsdotter ska vara en Orjasjerf som jag tror ligger i Övertorneå församling. Tyvärr hittar jag ingen lämplig kandidat i födelseboken. Henrik och Maria ska ha gift sig år 1800. Detta har jag hittat i en fil jag fått av Katrin Ö. Carin Olofsdotter ska vara född i Pirttijärvi 1733 och ha namnet Flinck. Det var magert med uppgifter men tyvärr har jag inte mera.
 
Margareta Henriksdotter Drake fanns i mina filer men jag hade inte lyckats tyda namnet. Jag lägger in henne bland Drakarna. Per Persson Juvani hade jag hoppat över i dödboken! Hustrun Brita fanns i två versioner i mina filer men den ena var inte gift med Per Persson Juvani. Anund Henriksson Curtilius hade jag också hoppat över i dödboken. Dessutom hade jag döpt honom till Anund Isacsson Curtilius men det kanske var fel. Brita hade jag inte heller hittat. Det är tydligt att jag varit sömnig ibland.
Hälsningar
Stig-Inge G