NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2004-06-19

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2004-06-19
Skrivet av: Stig-Inge Gustafsson skrivet 2004-04-01, 23:44
Hej igen!
Jag tar bort Anna Nilsdotter Bäck från familjen och döper om henne till Jacobsdotter. Till mitt försvar ska sägas att jag noterat att detta inte solklart var en Nilsdotter men jag minns inte varför hon lades in som en Nilsdotter i alla fall. Dessutom hade ju Nils dött flera år tidigare. Anna Jacobsdotter verkar dock ha dött 27/1 men jag har noterat att hon begravdes den 8/2 i Matojärvi. Enligt min notering ska det finnas en Maria på sidan 366 i C:1 hl 1741-46 Alkula. Hon finns nämnd före dottern Margeta där. Suddar ut Ella till förmån för Helena. Margareta Samuelsdotter gift m Petrus hette Pirjetä i mina filer men jag hade noterat att hon kanske var en Rautio. Jag hittade också Henric Olsson i Niemis 110 år då han dog. Han finns på sidan 176 i C:1 men man får kolla nere i april 1757 för att hitta honom. Jag minns inte längre hur jag var släkt med honom men det stämmer säkert. Släkten Kaisa verkar komma in på flera ställen i mitt släktträd. Finns det flera 100-åringar måntro? Det verkar lurigt med Nils Olofsson Bäsk men det står att han var 33 år när han dog. Kanske är det en helt annan person som dog i Alkula, Övertorneå. Tyvärr har jag ingen uppgift på Margeta Jönsdotters härkomst. Cecilia skall ha dött  av hetsig feber i Niemis 81 år gammal. Begravd 24/9 1758. Namnet i dödboken är dock Änkan Carin Samuelsdotter.
Hälsningar
Stig-Inge G