NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 13 maj, 2008

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 13 maj, 2008
Skrivet av: Doris Holmats skrivet 2006-05-03, 13:56
Hej igen!
 
Jag får tacka dig Regina på nytt. Du är ju så otroligt snäll, som vill engagera dig i den här saken.  
Jag blir inte klok på dessa människor, som man inte kan finna i födelseböckerna.
Senast igår var jag på SH i Leksand och letade hela dagen i enbart födelseböckerna. Tyvärr så kunde jag inte hitta Märtha.
Den här sidan som du klippt ur Hfl, känner jag igen och där står ju,som du mycket riktigt säger,att Anna Thungren är svägerska. Hon kan ju inte vara svärmor när hon är född 1702.
Vem kan Greta, som står på raden ovanför vara? Jag kan inte läsa vad det står framför hennes namn.
 
Det är lika besvärligt att hitta varifrån Lars Sandberg härstammar. Han står på raden under Anna Thungren.
Han blir klockare efter sin svärfar.  
Brita född 1732 gifter sig med Lars Sandberg 1758-06-25 i Tuna. Då hade han titeln kofferdisjöman. Men man vet inte varifrån han kommer.
 
Hans Granberg och Anna Tungren, som var föräldrar till barnen du hittade i dödboken, kan nog vara släkt med Märta Tungren.
 
Var det någon dysenteriepedemi 1743? Jag har sett att många barn dog just det året.
Ja, det var ju en annan fråga.  
....många frågor blir det.
 
Mvh Doris