NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2008-04-13

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2008-04-13
Skrivet av: Marie Linder skrivet 2008-03-31, 18:05
Hej på er!
 
Jag ger upp! Jag försöker krångla mig igenom  släktlinjerna från Kjell och förde samtidigt anteckningar på vad som var lika resp olika uppgifter. Jag hann inte långt förrän det började bli konstigt. Per Håkansson död 1685 och hans fruar Ingeborg, Bengta, vem som är mor till vilket barn.
 
Sen gav jag upp ordentligt när jag kom till Mette Persdotter f. ca 1640. helt okej att hon är gift med en Mattis Larsson men han har då fel föräldrar.  Min Mette är också mamma till ex Sigrid död 1755 i Sörby. Jag är dock väldigt glad att jag inte har uppgifter på syskon till henne, för kanske de inte är syskon till rätt Mette ( har bara Jöns och Per)
Jag får printa ut allt på papper och använda köksbord/golv för att få en helhetsbild. Det var ju inte så här jag tänkte mig när jag ställde en enkel fråga om en liten båtsman i Blekinge.  
 
MEN jag kommer att följa fortsatta diskussion mer stort intresse.  
 
Jag har förresten samma Olof Persson som Christer har i inlägget ovan och på honom står det född i Kölja. Sen har jag en Olof Persson utan uppgifter som är född i Skarup. Tala om att gardera med X.
 
Hälsningar
 
marie