NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2008-03-31

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2008-03-31
Skrivet av: Christer Nede skrivet 2008-03-31, 14:49
Hej Kjell!
Tack för ett fantastiskt jobb ! Det gav jättemycket tillskott i form av barn både här och där, men gav mig också en del huvudbry.
Det gäller Olof Persson ( jag antar samma Olof som Annika och troligen också Marie har bekymmer med ).
Du redovisar under 1.2.2.2a ovan Olof Persson döpt 1647-01-31 i Hasselstad som son till Per Olofsson och Kerstin Håkansdotter. Denne Olof har tre fruar Elin Larsdotter, Elin Jönsdotter och Kerstin.
Mitt probelem är nu, att jag nu har fått ett överskott av ytterligare en Olof Persson ( som son till Per Olofsson och Kerstin Håkansdotter ).
Familj Olof Persson nr 2:
Den Olof Persson som jag har här, har jag som född ca 1647 i Kölja och död ca 1726 i Hasselstad. Jag har honom som vigd i Hjortsberga ca 1691 med Inger Holgersdotter ( f 1644 ca i Åstorp Hjortsberga --  d 1724-03-18 i Vermannäs, Hjortsberga ). Olof var Ingers andre man. Hon var tidigare gift med Bonne Larsson ca 1661 i Vång och hade i det äktenskapet 4 barn enl mina anteckningar. På Olof och Inger har jag 4 barn noterade;
Anders 16??--1739 gift med Inger Åkesdotter
Gertrud - inga data
Holger - inga data och  
Håkan f ca 1670 senare bonde i Kartaby.
Jag är väl medveten om, att denne Olof Persson nr 2 inte skall vara placerad under Per Olofsson och Kerstin Håkansdotter, men var skall han i så fall placeras - alltså vem är föräldrar till denne Olof ?
Kanske kan Du Kjell ( eller någon annan klok person ) hjälpa mig att få ordning på detta ?
Med vänlig hälsning
Christer