NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2007-03-21

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2007-03-21
Skrivet av: Lars-Erik Hultin skrivet 2007-02-25, 22:54
Hejsan!
Jag skriver här med förhoppning om att någon skulle ha råkat se namnet Emelie Charlotta Ehrensten någonstans i Sundsvall.
 
Enl de uppgifter jag har från Söderhamn, där hon flyttade ut 17/7 1885, så ska hon ha flyttat till  Sundsvall. Så vitt jag kunnat se så finns det vare sig flyttningslängder eller personregister i Sundsvall, så det ser ut som ett digert jobb att leta där.  
 
Några fakta: Hon var född 1821 05 16 på Baggensgatan i Sthlm. Hamnade som fosterbarn i Söderhamn vid 7 års ålder, och födde senare 5 oäkta barn. Pappa till två av barnen var Nils Petter Godin, född 1811 11 14 i Härnösand. Det finns några kryptiska anteckningar i Söderhamns husförhörslängder, som antyder att de två ändå bor tillsammans, även om de aldrig var gifta, men annars är hans öde och bostadsort för hans sista år lika okänt för mig som Emelie Charlottas.
 
Finns en lite kluddig anteckning som man skulle kunna tyda till Klamsinborg i samband med att hon flyttade från Söderhamn. Finns det någon stadsdel i Sundsvall som heter/hette så?
Tacksam för varje liten ledtråd.
Lars-Erik Hultin