NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2002-02-12

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2002-02-12
Skrivet av: Bodil Westberg skrivet 2000-10-15, 23:10
Hej Erik
Tack för besväret att kolla åt mig, men det sista heta tipset i sökandet efter Anders Westbergs anor leder till Gnarp ! I Indiko hittade jag en familj i Timrå som verkar väldigt lovande. Faderns namn är Erik Andersson, namnen på barnen stämmer med släktens namn, tre av sönerna står som Westberg, det finns en son Anders född 1803 som står som utflyttad till Liden 1823, och enligt mina anteckningar hittar jag Anders vid Sillresåg i AI:5 1823, Väntar nu med spänning på korten från SVAR för att se om det stämmer. Litar inte riktigt på databasen. När jag gått igenom mina och dotterns anteckningar så hittar vi att det på ett ställe stått att Anders var född i Timrå och på ett annat att han var född i Skön, vi har letat i dessa födelseböcker men inte hittat honom. Den familj jag hittat bodde först i Skön och sedan i Timrå , så det verkar ju kunna förklara dessa anteckningar. Kanske visste han inte så noga vart han var född!!Någon flyttattest för honom när han flyttade in i Liden har jag inte hittat. Detta och att det inte stått någon födelseförsamling har gjort att jag mer och mer trott att han måste ha varit född där. Jakten går vidare!!