NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2002-12-08

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2002-12-08
Skrivet av: Christer Gunn skrivet 1999-03-12, 13:15
Hej alla Haverövänner
Jag erbjöd mig för några år sedan att göra en elektronisk kopia av Pahléns dokument om Haverö. Intresset då var inte stort. Kanske att tiden är mogen nu för att sjösätta detta projekt. Jag har hört att det finns en del felaktigheter i Pahléns dokumentation. Det skulle med ett elektroniskt dokument vara möjligt att föra en diskussion kring Pahléns materal på Internet. Man ska inte ändra ev. felaktigheter i materialet utan den eller de som anser att det finns felaktigheter ska formulera sina anmärkningar i dokument i anslutning till Pahléns material Om ni har nära kontakter med Ånge bibliotek eller Haverö hembygdförening så är detta ett förslag. Pahléns dokumentation är väl det bästa som finns trots sina brister eller hur? Det kanske finns någon i Haverö eller Ånge kommun som skulle kunna tänka sig att utföra detta arbete? Om det inte finns någon på nära håll så gäller fortfarande mitt erbjudande.
Om jag får kopior av stencilerna kan jag scanna av dem alla. Sedan kan jag göra Internetsidor om så önskas eller bara skicka fil eller diskett till den som är ägare, biblioteket eller hembygdsföreningen. Sedan kan detta läggas under bibliotekets hemsidor eller Ånge kommuns hemsidor eller hos den som vill härbärgera dem. Det är ett omfattande material och kommer naturligtvis att ta sin tid då jag måste göra detta på fritid. Men nödvändigt.  
mvh  
Christer