NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2008-01-06

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2008-01-06
Skrivet av: Gertrud Darj skrivet 2008-01-05, 21:32
Släkttavlor ifrån min släkt i Borgsjö som börjar med min ff f Jonas Person, Lillberg respektive min  fm f Per Selling Sillre är helt klart noga utredda och det finns ett gedigert material som jag nu har fått ta del av, eftersom jag varit i Ånge och min far letade fram materialet som han anskaffat för några år sedan, helt otroligt fantastiskt att det finns anor registrerade så långt bak i tiden som till 1530-talet.
Många har hållit sig inom Borgsjö socken generation efter generation. En oerhörd skillnad motför hur det är nu för tiden.
Jag har två personer som jag vill fråga om och de ligger närmare vår tid;
 
Min ff m Anna Elisabeth Cristoffersdotter född 1866, Jag har hittat en man som heter Christoffer Nilsson född 1823 i Borgsjö, som skulle kunna vara hennes far??  Finns det någon som vet något om dessa personer
 
Min fm m  Amalia Cecilia Asplund född 1850,
 Via folkräkningen 1890 har jag hittat Emanuel Asplund född 1831 Hemmansägare i Ånge, som skulle kunna vara henne far. På samma fastighet bor också bland andra;
 
 
Märta Engla Asplund f. 1867
Sara Kristina Andrietta f. 1872  
Abraham Emanuel f. 1877
 
Per Olof Asplund f. 1859
 
Inga Brita Asplund f. 1864
 
Några av dem - eller alla skulle kunna vara hennes syskon , finns det någon som vet något om detta?
 
mvh Gertrud