NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2002-01-06

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2002-01-06
Skrivet av: Jan-Anders Ackring (Jaac) skrivet 2001-01-29, 22:58
Hej Per Ericsson!
Jag såg ditt inlägg tidigare men var tvungen att ge mig av från hemmet några timmar. Jag hann dock få iväg ett mejl till Bernt Wadman i Tving. Bernt är bekant till mig efter att jag hittade honom via min mormor Marias far Otto Wadman f.1853-01-08 Måstad, Tving (K)  (AI:32 7/15, nr 82 Måstad). Otto är farfar till Bernt och således är Carolina farmor f. 1859-05-29 Ebbemåla, Ronneby (K) (A:50 sid 46).
 
Jag har fått ett mejl tillbaka från Bernt där han berättar om Otto o Carolinas söner som du frågar om.
 
Oscar Fredrik var kringresande biografföreståndare, i vart fall i många år. Sista tiden var han stationär i Oskaström där han dog 1966-02-14 och är begravd. Han var gift med Selma
 
Karl Fabian KF övertog stället i Tving dit Otto med familj flyttade då Måstad i Tving såldes. KF var gift med Olga som dog ganska ung. Flyttade till Växsjö och gifte sig så småningom med Anna. Handlade bl.a med olja och kallade sig köpman. KF dog 1960-06-28 i Tving och är begravd där.
 
Folke eller Ivar som han kallade sig i USA drog till Amerika när Kronan kallade och dog nyårsafton 1988 i USA. Han är urnsatt i Tving.
 
Per detta är ju nästan nutid och det finns säkert fler uppgifter. Jag förmedlar e-postadress till Bernt Wadman.
 
Men både Bernt och jag är mycket intresserade av hur Per Ericsson-Per Persson-Wadman knyts ihop?
Vilka var Carolina Andersdotters föräldrar?