NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 27 april, 2010

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 27 april, 2010
Skrivet av: Jeanette Hedman skrivet 2010-03-31, 14:40
Jag frågade tidigare i denna tråd om mi anfader Olaus Larsson f.1834, Satter, Gällivare, och fick uttömmande svar. Får tacka igen!
Jag tänkte nu höra om någon möjligen har en aning om hans mor.
 
Är det troligt att denna Anna Kristina (Christina) Olofsdotter, hans mor; är densamma som Anna Christina Olofsdotter som är född i Hakkas, samma årtal med följande föräldrar:
 
far:
Olof Persson
f. 1766 Gällivare
Nämndeman i Hakkas, Gällivare
 
mor:
Sophia Hedberg  
f. 1767 , d 1806 i Gällivare, bosatt i Hakkas, Gällivare.
Gifta 1792
 
Dessa uppgifter fann jag här: http://hem.passagen.se/kickismail/morfars.htm
 
Och är det möjligt att min mormors morfars farfar; Lars Johansson född 1798, död 1875 i Satter, Gällivare är bror med min farfars farfars farfar; Gräls/Grels Johansson f.1834, Satter, Gällivare?
 
Har inget annat än gissningar tagna ur luften baserade på att de är födda runt samma tid, att båda är från Satter med samma efternamn och att jag inte vet vilka Lars Johanssons föräldrar är. Tanken växte hos mig då jag upptäckte att en Lars Johansson i Satter använder ett bomärke som verkar belsäktat med märket som Grels Johansson i Satter också använder. Sen vet jag inte om min Lars Johansson i Satter är samma Lars Johansson som använder bomärket i Satter- men tidpunkten och namnen stämmer fint.  
 
Alla synpunkter och uppgifter är av värde!
Mvh Jeanette Hedman
 
(Meddelandet ändrat av jehe 2010-03-31 19:51)
 
(Meddelandet ändrat av jehe 2010-03-31 19:55)