NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2002-01-30

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2002-01-30
Skrivet av: Ann-Britt Sjödin Eriksson skrivet 2001-12-09, 22:51
Hej Ulf Erlandsson samt Olof Stenum.
Såg att ni i tidigare inlägg i somras skrev ang. Märta Brita, född 1841 samt hennes syskon, barn till Johan Hansson. Märta Brita var min farmors mormor och hon hette Johansdotter Galin i efternamn. Hon gifte sig med Anders Petrus Ante-Petter Norlin i Norrby. De fick en dotter, Maria Matilda som i sin tur gifte sig med August Arbets-August Edman i Aborrholmbergeti Norrby. Vad gäller Märta Britas systrar Stina Kajsa, född 1843 samt Stina Kajsa, född 1844-05-22, så avled den första Stina Kajsa som mycket ung. Källa: Karl Erik Ström i Hoting. Jag har nämligen också funnit dessa 2 flickor och trott att det ev. var samma tjej. Önskar ni alla data på hela familjen, mer info bakåt eller framåt i tiden, hör av dig. Jag kan lägga ut det på nätet. (Hur gör man då om det är mycket? Skriver man alltihop eller kan man klippa/klistra?)
Undrar också om ni är släkt med denna familj och hur. Från denna familj kommer alla nuvarande Gahlin/Galin som är bosatta i Norråker samt Rotnäset. Familjerna har pendlat mellan Tåsjö och Dorotea.
 
Mvh, AnnBritt