NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 19 oktober, 2009

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 19 oktober, 2009
Skrivet av: Ann-Mari Bäckman skrivet 2008-06-30, 12:05
Towa!
 
Jag var i samma situation, som du nu är i, för ca två år sedan. Jag hade då letat eller undrat var min farmors syskon tog vägen, i över 20 års tid. Farmor dog redan 1919, då pappa var bara två år, så kontakten blev av naturliga skäl bruten, eller nästan.
 
Jag hade en gammal adress till min pappas kusin, men han var död. Jag tittade i telefonkatalogen, om jag skulle hitta någon med samma efternamn, som han (och även farmor) i hans hemtrakter. Jo, det fanns några med samma efternamn. Jag skickade brev till två av dem. Den ena fick jag inget svar av, men den andra, som svarade var en hustru till brodern, som jag hade adressen till! Hennes man, min fars kusin, var död, men jag fick istället en adress till brödernas syster. Jag skrev brev till henne och hon blev jätteglad, för hon hade inte så stor koll på sin fars syskon. Jag fick låna ett fint kort av henne, där min farmor och föräldrar och syskon fanns avfotograferade. Hon berättade vad som hänt farmors andra syskon. Vi har fortfarande kontakt. Jag tror att hon är ca 89 år.
 
Så med detta vill jag nämna att man får vara lite gåpåig. Att skriva brev är bra, för då behöver folk inte svara om de inte vill. Kolla om det finns fler Lidman i telefonkatalogen i din fars hemtrakter eller varför inte Vesterberg.
 
Ann-Mari
 
(Meddelandet ändrat av ines den 30 juni, 2008)